فناوری های اساسی مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر در مشاغل، خانهها و وسایل نقلیه ما و همچنین در مورد افراد در حال استفاده است. اختلال ناشی از COVID-۱۹ با تسریع قابل ملاحظه دیجیتالی شدن بیمهگذاران، زمانبندیهای پذیرش هوش مصنوعی را تغییر داد.
در روزگاری زندگی میکنیم که پیشرفت سریع فناوری را در همه امور زندگی لمس میکنیم. فناوری که صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده است و اگر صنایع همراه فناوری نباشند، حسابی عقب خواهند ماند. هوش مصنوعی از جمله فناوریهایی است که صنایع مختلف را متحول کرده است. این فناوری در صنعت بیمه نیز به کار گرفته شده است. مهدی رباطی، مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در گفتگو با گسترش نیوز پیرامون این موضوع گفت: تعامل هوش مصنوعی با مشتریان و فرایند رسیدگی به نیازها در خدمات مشتریان به عنوان یک صنعت سازمان یافته و تنظیم شده است، صنعت بیمه، هزاران فرآیند مربوط به درخواست را بررسی میکند و به هزاران نیاز و پرسش مشتریان پاسخ میدهد. فناوری هوش مصنوعی در صنعت بیمه به کار گرفته میشود تا این فرآیند را سرعت بخشد و توسعه دهد. به این صورت که این فناوری، درخواستها را به سیستمی از گزارشهای داخلی منتقل میکند تا از این مسیر با مشتری تعامل صورت گیرد. در بعضی موارد، این درخواستها اساساً نیاز به توجه نیروی انسانی ندارند و با روباتها میتوان آنها را بررسی و پاسخ داد. شرکتهایی که در حال حاضر فرآیند پاسخدهی به درخواستها را خودکار کردهاند، اهمیت «زمان» و «افزایش کیفیت خدماتدهی» را دریافتهاند.
|
![]() |
ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه
شرکتهای بیمه چگونه از هوش مصنوعی استفاده میکنند؟
استفاده از رباتها در محصولات تجاری بیمه رباطی در ادامه ضمن اشاره به روند سوم گفت: در اکوسیستم متن باز و داده باز، همزمان با فراگیر شدن دادهها، پروتکلهای متنباز نیز گسترش خواهند یافت و دادهها در میان صنایع مختلف به اشتراک گذاشته خواهند شد. نهادهای دولتی و خصوصی متنوع، گرد هم خواهند آمد و اکوسیستمی را به وجود خواهند آورد که در آن، دادهها، برای کاربردهای چندگانه، به اشتراک گذاشته میشوند. لازم به ذکر است که این به اشتراکگذاری داده، تحت چارچوبهای نظارتی و امنیتی صورت خواهد گرفت. به عنوان مثال، دادههای لوازم پوشیدنی مستقیماً به بیمهگران ارسال میشود و دادههای مربوط به خانه و خودرو، از طریق آمازون، اپل، گوگل و تعدادی از تولیدکنندگان دستگاههای مصرفی قابل دسترسی خواهند بود. |
فناوری های اساسی مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر در مشاغل، خانهها و وسایل نقلیه ما و همچنین در مورد افراد در حال استفاده است. اختلال ناشی از COVID-۱۹ با تسریع قابل ملاحظه دیجیتالی شدن بیمهگذاران، زمانبندیهای پذیرش هوش مصنوعی را تغییر داد.
در روزگاری زندگی میکنیم که پیشرفت سریع فناوری را در همه امور زندگی لمس میکنیم. فناوری که صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده است و اگر صنایع همراه فناوری نباشند، حسابی عقب خواهند ماند. هوش مصنوعی از جمله فناوریهایی است که صنایع مختلف را متحول کرده است. این فناوری در صنعت بیمه نیز به کار گرفته شده است. مهدی رباطی، مدیرعامل کارگزاری بورس بیمه ایران در گفتگو با گسترش نیوز پیرامون این موضوع گفت: تعامل هوش مصنوعی با مشتریان و فرایند رسیدگی به نیازها در خدمات مشتریان به عنوان یک صنعت سازمان یافته و تنظیم شده است، صنعت بیمه، هزاران فرآیند مربوط به درخواست را بررسی میکند و به هزاران نیاز و پرسش مشتریان پاسخ میدهد. فناوری هوش مصنوعی در صنعت بیمه به کار گرفته میشود تا این فرآیند را سرعت بخشد و توسعه دهد. به این صورت که این فناوری، درخواستها را به سیستمی از گزارشهای داخلی منتقل میکند تا از این مسیر با مشتری تعامل صورت گیرد. در بعضی موارد، این درخواستها اساساً نیاز به توجه نیروی انسانی ندارند و با روباتها میتوان آنها را بررسی و پاسخ داد. شرکتهایی که در حال حاضر فرآیند پاسخدهی به درخواستها را خودکار کردهاند، اهمیت «زمان» و «افزایش کیفیت خدماتدهی» را دریافتهاند.
|
![]() |
ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه
شرکتهای بیمه چگونه از هوش مصنوعی استفاده میکنند؟
استفاده از رباتها در محصولات تجاری بیمه رباطی در ادامه ضمن اشاره به روند سوم گفت: در اکوسیستم متن باز و داده باز، همزمان با فراگیر شدن دادهها، پروتکلهای متنباز نیز گسترش خواهند یافت و دادهها در میان صنایع مختلف به اشتراک گذاشته خواهند شد. نهادهای دولتی و خصوصی متنوع، گرد هم خواهند آمد و اکوسیستمی را به وجود خواهند آورد که در آن، دادهها، برای کاربردهای چندگانه، به اشتراک گذاشته میشوند. لازم به ذکر است که این به اشتراکگذاری داده، تحت چارچوبهای نظارتی و امنیتی صورت خواهد گرفت. به عنوان مثال، دادههای لوازم پوشیدنی مستقیماً به بیمهگران ارسال میشود و دادههای مربوط به خانه و خودرو، از طریق آمازون، اپل، گوگل و تعدادی از تولیدکنندگان دستگاههای مصرفی قابل دسترسی خواهند بود. |